Spojte sa snami
Avatar

Uverejnený

on

‌Dlhší deň
Ak vstávaš o 6:00 namiesto 10:00, je ti určite zrejmé, že je pre teba pripravený značne dlhší deň. A čo taký deň môže priniesť? Omnoho viac príležitostí, stretnutí a samozrejme možných zážitkov.
‌Viac energie
Možno to znie divne, ale je to pravda. Už dávno si si mohol všimnúť, že ak vstaneš o 11:00, si celý deň „oťapený“ a takmer neustále sa neustále sa ti zíva. Ak sa však zobudíš skôr, tvoje telo bude prebraté, a bude mať dostatok prirodzeného spánku, čo je 6-8 hodín.


‌Väčšia disciplína
Ak sa naučíš skôr vstávať, alebo to už máš vo zvyku, tvoja disciplína sa omnoho zlepší. Prirodzene, ak sa dokážeš zobudiť na ranný budík, dokážeš sám seba prinútiť do rôznych aktivít. Či si už len poupratovať kanceláriu, izbu, ísť si vybaviť rôzne veci alebo sa plnohodnotne pripraviť so školy, prípadne do práce.
‌Čas na šport
Pokiaľ vstávaš skôr, máš dlhší deň, dostatok času a nakoniec aj takzvanú disciplínu. Vtedy nie je vôbec problém si zacvičiť. Človek sa už sám od seba zdvihne, a začne hľadať miesto a vyhradený čas v dni, kde by mohol svoju energiu „vybúriť“, a hlavne urobiť aj počas toho dňa niečo pre svoje zdravie.

‌Treba ísť spať skôr
Isteže všetkom toto ranné vstávanie vyzerá po týchto slovách celkom príjemne. No zabudni na to, ak pôjdeš spať po polnoci a ráno sa rozhodneš vstať o 5:00. Prvé dni môžu vyzerať celkom okej, ale neskôr sa to iste zvrtne k horšiemu. Čiže, neponocovať!
‌Dopraj si
Každý potrebuje niekedy reštart. Tak si dopraj určite aj ty aspoň raz do týždňa ten krásny, dlhý, aspoň 10 hodinový spánok. Úsmev na tvári ťa v ten deň určite neminie.

Pokračovať v čítaní
Reklama

Beauty triky

Ako počas Vianoc nepribrať? Poradíme vám!

Dá sa vôbec počas sviatkov nepribrať? Určite áno!

Natália

Uverejnený

on

Po zhliadnutí nadpisu článku ste si povedali, že toto fakt nie je možné pri všetkých tých sviatočných jedlách a sladkých pokušeniach našich mám a starých mám, ale opak je pravdou. S troškou plánovania je všetko možné. Dôležité je byť pripravený! Čo to reálne znamená?

1.Vo vašich rukách je to, ako budete vyzerať 1. januára. Či budete mať mizernú náladu, lebo vaša váha ukáže plus 5 kg alebo sa budete cítiť sviežo, pretože pol kila dáte dole do niekoľkých dní. V mysli si to stále hovorte, ako sa chcete cítiť, čo je pre vás prioritou. Sami rozhodnite, ako sa budete správať pri stravovaní.

2. Obmedzte návykové jedlá. Áno, reč je o jedlách s veľkým obsahom cukru. Nech sa na to pozrieme z akejkoľvek stránky, cukor je návykový, to znamená, čím viac sladkostí, koláčikov budete jesť, tým vám viac pôjdu na chuť. Dajte si podmienku, že sladké si môžete dať iba raz do dňa, najlepšie doobedu, aby telo malo čas energiu spracovať.

3. Pred tanierom plným lákavého jedla si položte otázku – som skutočne hladný? Skúste najskôr vypiť pohár vody a potom uvidíte, či budete potrebovať vkuse jesť, alebo to bol len prezležený smäd, prípadne zvyšujúca sa chuť jesť.

4. Keď si už dáte jedlo, žiadne pocity viny nie sú namieste. Jednoducho si povedzte, že teraz si dám, ale o polovicu menšiu porciu, ktorú si vychutnáte.

5. Majte poruke stále svoj súbor zdravých pochutín, ktoré si môžete dať aj počas dňa, ako smoothie, oriešky, vyhnete sa tak emočnému jedeniu, respektíve nočnému vyjedaniu vianočných maškŕt.

6. Na párty, rodinné oslavy a návštevy nechoďte nikdy hladný, skôr budete mať pod kontrolou svoje jedenie.

7. V čase pokojnejších dní pite veľa vody a bylinných čajov, aby si aj telo mohlo oddýchnuť a naštartovať sa. Príliš veľa kalorických jedál naraz spôsobuje únavu, podráždenosť, preto je na mieste oddych.

8. Vyhýbajte sa emočnému jedeniu, pozitívne vnemy získavajte  radšej z pohybu v prírode, z cvičenia, tanca, športu, jednoducho buďte aktívny. Športové aktivity si starostlivo naplánujte!

9. Pozor aj na vianočné roztržky. Počas sviatkov sa zíde celá rodina a niekedy to môže vrieť. Dôsledok sa môže prejaviť aj na vašej váhe!

Bohužiaľ, už to nie je ako kedysi, že sviatky boli skutočne sviatočné obdobie, kedy sa ľudia raz v roku mohli dosýta najesť, teraz si hody môžeme urobiť kedykoľvek, preto je na mieste správne sa rozhodnúť a namiesto jedla sa zamerať aj na rodinu, priateľov, čas trávený s nimi, ale nezabúdajte ani na seba. 

Pokračovať v čítaní

Najčítanejšie články