fbpx
Spojte sa snami

Uverejnený

on

V dnešnom svete zdravého životného štýlu je moderných veľa exotických bylín, ktoré nám pomáhajú udržiavať svoje zdravie. Ja však čerpám z našich domácich zdrojov, ktoré poznali a využívali už naše babičky.

Áno, reč je o žihľave, teda odborne pŕhľave dvojdomej, ale u nás ju voláme od malička žihľava. Každý z nás už asi v lete zažil popŕhlenie pŕhľavou. Žihľavu využívam veľmi často, pretože má rozmanité využitie. Napríklad v žihľavovom odvare si umývam vlasy. Rastú rýchlejšie a sú pevnejšie.

Okrem toho pijem žihľavový čaj, prípadne si pripravím žihľavové smoothies, hlavne po sviatkoch, pretože má veľa vitamínov, podporuje čistenie krvi, znižuje hladinu cukru v krvi.

Ak sa bojíte, že si popŕhlite jazyk, vaše obavy nie sú na mieste, pretože varom, či zahrievaním sa tento účinok ničí. Či už pridáte niekoľko žihľavových listov sparených v horúcej vode do svojho pripravovaného smoothies a vymiešate, alebo si uvaríte žihľavové čaje, prípadne žihľavový šalát, to záleží na vás. Hlavne, aby vám to chutilo a robili ste to s pocitom, že to robíte pre seba, svoje zdravie.

Pokračovať v čítaní
Reklama

Beauty triky

Ako najlepšie spáliť kalórie v lete?

Chudnutie v lete? Jasné, že áno!

Uverejnený

on

Je tu leto, podľa mňa najlepšie ročné obdobie, pretože práve v lete môžeme páliť oveľa viac kalórií ako v chladnejších mesiacoch.Ako na to?

Jednoducho. Leto je ideálny čas na chudnutie, slniečko priam volá po pohybe. Ale pozor, žiadne zaručené týždenné diéty, pri ktorých schudnete 10 kilo nefungujú. Keby to tak bolo, boli by všetci ľudia vo forme, takže pekne sa spolu naštartujeme. Skúste niekoľko mojich overených rád a výsledok uvidíte po niekoľkých týždňoch.

  1. Namiesto auta choďte do práce na bicykli alebo pešo, samozrejme, pokiaľ to nemáte 20 km.
  2. V práci choďte po schodoch, výťahu sa vyhýbajte oblúkom.
  3. Pite veľa tekutín, zelených čajov. Mnohokrát je za hladom schovaný iba smäd.
  4. Nezabúdajte na raňajky, čo pripomínam vždy, telo potrebujete naštartovať, ale nie praženou slaninou.
  5. V práci si urobte krátke prestávky, ponaťahujte si svaly, prejdite sa po pracovisku.
  6. Pri akejkoľvek činnosti doma si pustite hudbu a potancujte si, prídete na iné myšlienky a spálite ďalšie kalórie.
  7. Posledný bod na záver je ten najdôležitejší, do voľného času si zaraďte pohyb v prírode, stačí prechádzka, bicykel, chôdza, beh, každý podľa seba, čo má rád a zvládne. Hlavne neseďte doma s hlavou v počítači alebo na telefóne!

Verím priatelia, že ste sa nechali inšpirovať, a venujete viac času sebe a naštartujete svoje telo. Každý z nás sa chce cítiť dobre nielen pred letom, počas leta, ale počas celého roka. Držím palce!

Pokračovať v čítaní

Najčítanejšie články