fbpx
Spojte sa snami
Avatar

Uverejnený

on

V súčasnosti sa turistika a stanovanie stáva čoraz obľúbenejšou záľubou. Pobaliť sa na takýto výlet dokáže dať zabrať nie jednému zelenáčovi. Vzhľad batoha, v  ktorom máme všetko zabalené, vypovedá o našej zručnosti. Nič nenosiť v rukách, mať batoh poriadne zbalený, aby z neho nič nevytŕčalo ? Aj toto je vaším snom? Máme tu pre vás pár nápadov ako na to.

Tesne k chrbtu nedávate tvrdé predmety, ktoré by vás tlačili. Sekeru a iné predmety s ostrými hranami, ktoré by mohli batoh prederaviť, nosíme zásadne iba v riadnom obale.

Do spodnej časti batohu dáme spacká a veci na spanie, ktoré cez deň potrebovať nebudete.

Do časti, ktorá sa nachádza v oblasti pliec , uložíme najťažšie predmety , ako napríklad potraviny, konzervy, fľašu s vodou a podobne.

Navrchu necháme miesto na pršiplášť , nožík, peňaženku .

Zbalíme sa zároveň aj tak, že predmety, ktoré budeme počas cesty potrebovať sa dali rýchlo vybaliť.

OBSAH BATOHA PRI CELODENNEJ TÚRE

-nepremokavá vetrovka a pršiplášť

-náhradné ponožky a tričko

-vreckovky, toaletný papier

-zápalky

-lekárnička

-KPZ (skauti)

-baterka, čelovka

-vreckový nožík

-peňaženka

-uzlovačka

NA TÚRU S PRENOCOVANÍM PRIBAĽ

-nepremokavá celta

-spacák, karimatka

-ešus alebo miska na jedenie a lyžica

-oblečenie na noc

– náhradné oblečenie, obuv

-hygienické potreby

-plavky

-jedlo, voda

Pokračovať v čítaní
Reklama

Beauty triky

Nová civilizačná choroba ohrozuje všetkých

Trpíte ňou aj vy?

Gabriela

Uverejnený

on

Sedím doma, sedím v práci, sedím v škole, sedím na káve. Sedím, sedím a sedím. Áno, reč je o sedavom spôsobe života. Tento spôsob života môžeme smelo zaradiť medzi civilizačné neduhy našej doby, ktoré veľmi negatívne ovplyvňujú naše zdravie.

Keď k tomu zarátame aj nezdravú stravu, absentujúci pohyb, pracovný stres, následky v podobe obezity, cukrovky, kŕčových žíl, problémov s chrbticou a iných závažných ochorení na seba nedajú dlho čakať.

Povieme si, však to je naša práca, takto sa robí, takto žijú všetci, nič s tým neurobím, je to dobou, to sú len výhovorky na oklamanie seba samých.

Ak sa táto téma dotýka aj vás, treba sa zamyslieť, čo s tým môžete urobiť, netreba čakať, kým sa vaše narušené zdravie ozve samé.

Čo robiť?

  1. Ak máme tento štýl života, treba jednoducho v prvom rade zmeniť svoj postoj. Musíme si povedať, že ho chceme zmeniť a musíme prestať byť pohodlný. Jednoducho si dať motivačný cieľ.
  2. Začať malými krokmi. Najskôr upraviť stravovanie, klasicky pridať viac zdravých jedál, menej sladkých a určite menej jesť večer.
  3. Začať so športom. Ja sa riadim heslom, akýkoľvek šport je lepší ako žiaden. A tak začnite chodiť pešo po schodoch, choďte sa bicyklovať, choďte plávať, zrelaxujte svaly, ktoré preťažujete pri sedení a zapojte tie, o ktorých ste doteraz možno ani nevedeli.
  4. V súčasnosti existujú rôzne typy stoličiek, fit lôpt, overballiek na sedenie, ktoré sa starajú o našu chrbticu. Prípadne môžeme zaradiť súbor cvičení SM systém. Ak si neviete poradiť, oslovte odborníka alebo fitinštruktora.
  5. Viac sa stretávajte s priateľmi, žiadne chatovanie na mobile, tablete, pc, jednoducho, choďte von, na turistiku, na prechádzku, hlavne neseďte doma, zaktívnite svoje telo a myseľ.
  6. Myslite pozitívne!

Pohyb a strava energiu mi dodáva, sedavému spôsobu života moje zdravie odoláva!

Pokračovať v čítaní

Najčítanejšie články