Spojte sa snami
Avatar

Uverejnený

on

Horúce suché dni, pálivé slnko, na oblohe ani obláčika. Asi takto presne bude, a už aj vyzerá tohtoročné leto.

Toto horúce leto sa však odzrkadľuje na našej pokožke. Možno ste po prechádzke alebo  slnení sa našli na sebe červené fľaky, či púpence. Tieto začervenané plochy väčšinou jemne napuchnú, svrbia alebo štípu.

V tomto článku mám pre vás pár rád, ako sa ich aspoň čiastočne zbaviť. Ak však nemáte takéto skúsenosti, ste šťastný človek.

Možno patríte medzi ľudí, ktorí obchádzajú doktorov už veľmi zďaleka. Takzvaná domáca liečba skrýva v sebe plno tajomstiev, s ktorými môžete aspoň z časti alergii zabrániť.

Telo a pokožka sú oslabené horúcimi lúčmi. Preto je hlavne dôležite posilňovať telo vitamínmi. Či už z ovocia, zeleniny, rôznych potravín..

Červené plochy môžete ošetriť včelím propolisom, ktorý potriete po ranách. Ak sú rany príliš veľké, môžete si urobiť aj propolisový zábal pomocou obväzu. Propolis tieto plchy svojím účinkom vyčistí, dodá vitamíny a polieči. (Podobné účinky má aj Alpa, ktorú nájdeme v každej domácnosti.)Schladiť horúcu pokožku sa dá taktiež zábalmi studených uterákov. Tie namočíme do mierne chladnej vody a priložíme na postihnuté miesto. Pomáhajú aj zábaly z lopúchov alebo prevarenej žihľavy. Tie pokožku oživia a taktiež dodajú dávku vitamínov, proteínov a rôznych vyživujúcich látok. Takéto zábaly nechajte na pokožke najmenej 6 hodín, alebo počas spánku v noci (okrem studených zápalov.)

Aby sa pokožka moc nepresušila iba zábalmi, je dôležité ju aj hydratovať. Jemná vrstva telového mlieka či krému dodá telu pružnosť a takzvaný nový dych.

Pri silných začervenaniach, ktoré až pália do nevydržania, odporúčam navštíviť lekára. Koniec koncov, on už najlepšie vie, ako s niečím takýmto bojovať.

Telo taktiež pracuje a regeneruje sa samé. Jednoducho nechajte čistú pokožku oddychovať v tieni na vzduchu. Nevystavujte ju slnku. Chráňte ju.

Pokračovať v čítaní
Reklama

Beauty triky

Ako počas Vianoc nepribrať? Poradíme vám!

Dá sa vôbec počas sviatkov nepribrať? Určite áno!

Natália

Uverejnený

on

Po zhliadnutí nadpisu článku ste si povedali, že toto fakt nie je možné pri všetkých tých sviatočných jedlách a sladkých pokušeniach našich mám a starých mám, ale opak je pravdou. S troškou plánovania je všetko možné. Dôležité je byť pripravený! Čo to reálne znamená?

1.Vo vašich rukách je to, ako budete vyzerať 1. januára. Či budete mať mizernú náladu, lebo vaša váha ukáže plus 5 kg alebo sa budete cítiť sviežo, pretože pol kila dáte dole do niekoľkých dní. V mysli si to stále hovorte, ako sa chcete cítiť, čo je pre vás prioritou. Sami rozhodnite, ako sa budete správať pri stravovaní.

2. Obmedzte návykové jedlá. Áno, reč je o jedlách s veľkým obsahom cukru. Nech sa na to pozrieme z akejkoľvek stránky, cukor je návykový, to znamená, čím viac sladkostí, koláčikov budete jesť, tým vám viac pôjdu na chuť. Dajte si podmienku, že sladké si môžete dať iba raz do dňa, najlepšie doobedu, aby telo malo čas energiu spracovať.

3. Pred tanierom plným lákavého jedla si položte otázku – som skutočne hladný? Skúste najskôr vypiť pohár vody a potom uvidíte, či budete potrebovať vkuse jesť, alebo to bol len prezležený smäd, prípadne zvyšujúca sa chuť jesť.

4. Keď si už dáte jedlo, žiadne pocity viny nie sú namieste. Jednoducho si povedzte, že teraz si dám, ale o polovicu menšiu porciu, ktorú si vychutnáte.

5. Majte poruke stále svoj súbor zdravých pochutín, ktoré si môžete dať aj počas dňa, ako smoothie, oriešky, vyhnete sa tak emočnému jedeniu, respektíve nočnému vyjedaniu vianočných maškŕt.

6. Na párty, rodinné oslavy a návštevy nechoďte nikdy hladný, skôr budete mať pod kontrolou svoje jedenie.

7. V čase pokojnejších dní pite veľa vody a bylinných čajov, aby si aj telo mohlo oddýchnuť a naštartovať sa. Príliš veľa kalorických jedál naraz spôsobuje únavu, podráždenosť, preto je na mieste oddych.

8. Vyhýbajte sa emočnému jedeniu, pozitívne vnemy získavajte  radšej z pohybu v prírode, z cvičenia, tanca, športu, jednoducho buďte aktívny. Športové aktivity si starostlivo naplánujte!

9. Pozor aj na vianočné roztržky. Počas sviatkov sa zíde celá rodina a niekedy to môže vrieť. Dôsledok sa môže prejaviť aj na vašej váhe!

Bohužiaľ, už to nie je ako kedysi, že sviatky boli skutočne sviatočné obdobie, kedy sa ľudia raz v roku mohli dosýta najesť, teraz si hody môžeme urobiť kedykoľvek, preto je na mieste správne sa rozhodnúť a namiesto jedla sa zamerať aj na rodinu, priateľov, čas trávený s nimi, ale nezabúdajte ani na seba. 

Pokračovať v čítaní

Najčítanejšie články